Föräldraskolan 1

"Hur känns det att vara ensam man?"
"Är det inte jobbigt att tvingas lyssna på allt mammaprat?"
De här frågorna fick jag av personal på BVC, säkert i all välmening. Inte heller så konstigt. På de MVC/BVC-träffar jag varit på har jag nästan varenda gång varit ensam man. Det
förklarar lite av uppståndelsen och det typiska i att fokus lades på mig istället för på mammorna.

Kanske var det därför BVC kallade till speciell pappaträff. Kl 19.00 (pappor är ju inte hemma dagtid). Barn var inte välkomna (för att, ja..vadå?).
Det kom sex stycken. Jag vet inte exakt hur många som var kallade men det var i alla fall det femdubbla.
Jag hade innan bestämt mig för att lämna journalisthjärnan hemma, jag har en del fördomar mot aktiviteter riktade till bara män och hade hört talas om pappaträffar där de suttit och druckit folköl och ojat sig över att det dröjer så länge innan det går att ha samlag igen.
Nu skulle jag försöka vara blank.
Och det hjälpte. Visst, lite samlagsprat blev det och folkölen stod på bänken (vet inte om ledaren glömde att ställa fram eller om han bedömde att vi var tillräckligt lättpratade ändå) men jag fick också nya tankar och perspektiv.
Och det är ju aldrig farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0