Mitt barn ska aldrig bli ett partytrick. Eller?

Jag vill inte. Jag ska inte. Men det är så lätt. L-G har ju visat sig vara en musikälskare, med eller utan påverkan från oss, och börjar dansa och sjunga med så fort han hör musik - ibland räcker det faktiskt med att någon, i en mening, nämner ordet dansa så kör han igång. Charmigt, tycker alla och ger honom uppmärksamhet för det.
Problem: hur kan jag veta om han börjar göra såhär för att han vet att han kan få vuxna att börja skratta och gulla med honom? Tänk om jag också börjar sätta på musik för att få honom att börja dansa? Som att jag vill visa upp honom. Supervanligt och jag har stört mig på det hos andra; hur de lär sitt barn fula/roliga ord att säga på beställning, eller att göra high five. Överdriver jag? Borde jag slappna av och sänka kraven? Hjälp!

Kommentarer
Postat av: camilla

slappe av är mitt råd...det ger sig....pöss

2010-03-18 @ 22:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0