En klyscha som faktiskt visat sig vara sann

Att tiden med bebis skulle gå snabbare än tiden utan har jag hört miljoner gånger. Och det stämmer. Var på Friskis & Svettis igår och skulle förnya mitt kort. Märkte då att jag inte varit där sedan i december förra året. Kändes som igår, för att använda ett slitet uttryck. På riktigt, alltså. Jag kan inte tro att det är sant. Sist jag var där var det fyra och en halv månad kvar till förlossningen. Nu var det sju månader sedan.
Sjukt! Och så nära upplevelsen att färdas i tidskapsel jag kommer att komma.

Alla som säger att vi föräldrar ska passa på att njuta av den här tiden, snart kommer din bebis i målbrottet och ber dig köpa ut starkcider, har ju rätt. Visst. Men det är stressande, det där sättet att se på barn och tid. Att det går fort betyder ju inte att morgondagen och framtiden ihop med barnet är samre än gårdagen. Bara annorlunda. Jag kommer nog att uppskatta det där ciderpratet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0