Kapitalismen skräms och väcker små barn

Ända sedan L-G låg i magen har han haft musik runt sig. För att skoja, dansa och för att slappna av och somna. Den moderna kaffepappan har såklart gjort en playlist på Spotify för detta ändamål. En sov-så-gott-blandning. Första gången vi provade gick allt bra, L-G somnade redan under tredje låten. Snuttandes i bärselen. Jag hade vridit ner volymen och vi skumpade sakta runt i takt, som en tryckare på ett mellanstadiedisco. Plötsligt kommer Pernilla Wahlgren in och skriker så att våra små datorhögtalare skallrar, L-G tappar nappen och börjar gråta, jag skyndar mig fram till datorn för att sänka. Det går inte! Reklamen har sin egen förinställda volym som du som vanlig abonnent inte kan påverka. Såklart, kapitalismen har fått mig att tro att jag överlistat den genom att strunta i att köpa tillvalstjänsten där du slipper reklam och Pernilla Wahlgren mellan låtarna. Men vi har vaggats in i en falsk trygghet. Kapitalismen skrattar ofta sist. Och högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0