Jag ska göra en haklapp med Sergels torg på

Landet är bra för barn. Staden dålig. I den retrotrend som råder är det lantbruksdjur, traktorer och hagar på allt från pekböcker till pyjamasar. Aldrig har jag sett höghus, rondeller eller korvmojsduvor. Jag antar att det är min egen generation, 70-talisterna, som ligger bakom. Vi som sitter i innerstadsateljéer och designar drömmen om den gröna våg vi aldrig kommer att medverka i. Landsbygdsromantiken har blivit som plåster för stressade lattemagar med dåligt samvete för buller och avgaser. Men vore det inte bättre för barn att lära sig känna igen och kunna namnen på saker i närmiljön där de faktiskt lever?

Kommentarer
Postat av: hoppejenny

köpte en "mobiltelefon" till mitt lilla lill-gull i julklapp trots att jag är 70-talist.. men kossor, och traktorer dominerar i leklådan (som vi ärvt). . . håll dock med om att de små är mer harmoniska efter en skogspromenad än en trip till sergels torg. De kommer att få mycket träning i "informationsflödet" som det är. Träffade förresten ert lill-gull och fick en superskön bild på honom, mailar över den vid tillfälle.

2010-01-19 @ 19:15:20
Postat av: Moster

Jag hade gärna köpt en haklapp med en refug på. Eller med en tunnelbanevagn på. Du har nog ett vinnande koncept här...

2010-01-20 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0