Vintage

-Jag älskar vinntisch, sa Maud Olofsson i en teveintervju. Och vips så var second hand både trendigt och folkligt. Bryr vi oss; vi som alltid handlat begagnat (om vi kallar det så kanske trendstämpeln flagnar så småningom) för att det är billigare och mer miljövänligt? Nej, antagligen inte. I mina kretsar är det vardag att köpa second hand, ärva och byta. En del av det stora kretsloppstänket. Inte för att det är trendigt utan för att det är smart. Igår fick jag en fullproppad kasse med kläder till L-G (tack L,J, Irma och Vira!). Underbart. Förutom den ekonomiska aspekten så är ju kläderna redan mjuka och ingosade.

Kommentarer
Postat av: åsa-maja

Freddot min käre fd kollega!! Så himla kul det var att jag hittade den här bloggen och får ta del av dina fina tankar. (hittade adressen i tidningen föräldrar och barn, fast de hade tyvärr skrivit fel adress, men då var det ju bara att googla, hoppas fler gör det så de hittar rätt, den bloggen som de skrivit adressen till verkar ganska knäpp). Har riktig tråk-dag för båda barnen är sjuka, hosta och feber och lillisen Minja 5 månader blir så slemmig i halsen av bröstmjölken så hon hostar massor och spyr upp all mjölk igen. jag HATAR när barnen är sjuka!! kram från åsa-maja

2010-02-04 @ 15:50:16
Postat av: Kaffepappan

Kram på dig själv. Minja. Snyggt namn!

Hoppas ni mår bra allihop.

2010-02-13 @ 17:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0