Tuppstugan

Hade lyckats få tag på en tvättid igår, inte det lättaste en lördag. Maskinerna klara, vi skulle nu bara ner och snabbt tömma och flytta över till torkskåp och tumlare. Maten puttrade på spisen. Vällingen färdigblandad.
Redan i trappuppgången märktes det att det var något skumt. Mansröster. Två stycken, dessutom. Jag och L-G brukar annars vara de enda av manligt kön i den här tvättstugan.
De var arga. Jag och L-G smög oss in, jag sa hej, hej och L-G vinkade lite förskräckt.
Männen som såg ut som att de närsomhelst skulle börja slåss på riktigt, tittade knappt på oss utan fortsatte bara skrika så att det bullrade i trapphuset.
När vi var klara vinkade L-G åt männens rödsprängda nackar.
Jag skakade och försökte hela kvällen förstå vad det kan ha handlat om. Hade den mindre tagit den störres tvättid? Hade någon glömt att tvätta bort tvättmedelssmulor från ovansidan av maskinerna?
Lite lättad var jag över att L-G inte frågade varför de var så arga. I alla fall inte så att jag förstod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0