Tråkig och normal

Petter, rapparn. En fantastiskt gullig kille. Tyckte Lill-Babs (hon verkade faktiskt lite kär) i lördagens avsnitt av TV4:s "Så mycket bättre". Antagligen stack han ut från hennes bild av rappare, män och pappor.
Jag vet att jag redan skrivit om det här tidigare men det fascinerar mig hur få det är som verkar tänka på vilka olika krav vi ställer på manliga och kvinnliga föräldrar. Om en mamma pratar om sina barn och ringer hem för att kolla hur de mår är det ingen som blir imponerad och kär, det är så självklart. Det är normalt.
Jag är rädd för att den här synen inte bara härskar i Lill-Babs-land. Det är så många pappor som fortfarande ser det som att vi hjälper till med barnen och hemmet, att vi då blir duktiga och gulliga. Ska vi ha full rättvisa är det dags för den stora utmaningen; att vara förälder helhjärtat och självklart oavsett om det visas på teve eller om någon blir kär av det. Att vara tråkiga och normala, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Martin (Alfons)

Detta tycker jag är vanligt, har tyvärr själv råkat ut för det ibland tex att Saras mamma tycker det är så bra att jag är hemma med Alfons. Det skulle ju aldrig Sara få beröm för.

2010-11-10 @ 10:17:05
Postat av: Pontus (Albin)

Inte känner jag mig särskilt duktig bara tråkig (normal?). Har en fru som tar ur mig självbelåtenheten vilket kanske inte är så ovanligt? :-)

2010-11-11 @ 09:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0