Istället för ”ex” eller ”mamman till mitt barn” (ja, hon har ett namn)

Stjärnfamilj. Ett nytt politiskt korrekt begrepp som jag först inte gillade. Såg det som ett sätt för ”medvetna” heteroparfamiljer att krydda sin vardag på bekostnad av de som faktiskt vågar bryta kärnfamiljsnormen på riktigt.  Lätt för den som inte har något att förlora.

Men det är ett ganska bra ord för att visa att familjen faktiskt inte behöver dö bara för att föräldrarna bestämmer sig för att separera, familjebildning kan ju se ut precis hur som helst.

Vill inte framhäva mig och S. som förebilder men jag är så jävla glad för att det faktiskt är självklart att vi hörs flera gånger om dagen, ses i princip varannan, och att vi fortsätter följas åt trots alla svårigheter. Såklart för att vi valt att skaffa barn ihop men också för att vi tycker så otroligt mycket om varandra och känner den andres fina och mindre fina sidor lika bra som våra egna. Det borde inte gå att hugga av det bandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0